zaterdag 8 juni 2013

au revoir Toulouse!

En toen was het opeens voorbij, mijn 8 maanden als au pair in Frankrijk! Vorige week woensdag was mijn laatste dag in Toulouse, mijn ouders kwamen me ophalen met de auto vanuit Nederland. Heel gek om het leventje wat je hier in die 8 maanden hebt opgebouwd zomaar los te moeten laten. Wat was het lastig om afscheid te nemen, ik wilde namelijk nog helemaal niet weg! Het leven in Frankrijk beviel me ontzettend goed, de mensen en andere aupairs, de stad, de omgeving, het voelde echt als thuis. Ik heb zoveel geleerd!

De laatste week heb ik nog extra veel leuke dingen met vriendinnen gedaan, en nog zoveel mogelijk tijd doorgebracht in Toulouse. Zo hebben we zaterdag gegeten bij Tommy’s, een heel leuk Amerikaans restaurant in de jaren 50 stijl! Echt alles is aangepast, zelfs de namen van bediening!




’S Avonds zijn we nog uit geweest en maandag hebben we overal in Toulouse hele toeristische foto’s gemaakt, heel grappig! Wat gegeten bij de crêperie en die avond nog wat gedronken in de ‘London town pub’ waarna we weer met de laatste metro naar huis gingen. Woensdag hebben we voor het laatst met z´n allen geluncht, in een leuk cafeetje bij ´Rue st rome´. Heb zelfs nog een heel lief afscheidscadeau gehad! Een fotoboekje met alle leuke dingen die we dit jaar hebben gedaan, vol met foto's en verhaaltjes, echt heel leuk om terug te lezen.



En toen was het dan toch echt tijd om afscheid te nemen van mijn vriendinnen, huilend stonden we in het metrostation om nog een laatste dikke knuffel te geven want iets later zouden mijn ouders al met de auto komen. Na ook een afscheid van mijn gastgezin konden we vertrekken naar de camping in Castres. Hoe ik ineens aan zoveel spullen kwam weet ik ook niet, maar het paste absoluut niet meer in de 2 koffertjes die ik meenam op de heenweg! Op de heenvlucht had ik ook allemaal kleding in mijn gitaar gepropt, wat tot rare blikken van de douane leidde, maar dat hoefde nu gelukkig niet haha!


Wat zal ik het daar gaan missen, zoveel leuke dingen beleefd en leuke mensen ontmoet, ik zal er zeker nog vaak aan terug denken! Iedereen die twijfelt om ook als aupair te werken of en tussenjaar te nemen, ik zeg ,vooral doen!  :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten