woensdag 3 oktober 2012

alweer bijna een week voorbij!

En ik ben alweer bijna een week in Toulouse! De tijd gaat erg snel, maar dat is alleen maar een goed teken. Maandagochtend kwam Lou weer thuis van logeren. Op haar zal ik de meeste tijd gaan passen gedurende mijn tijd in Toulouse. We hebben met Isabelle (oma van Lou) Bénedicte en nog een kennis op zijn frans gelunched, wat betekent veel rode wijn, tartaar ( rouw gehakt) met rouw ei en mosterd erop. Het was verassend genoeg nog lekker ook!
Dinsdag zijn Lou en ik naar de speeltuin geweest, wat nog een uitdaging was omdat ik haar op haar fietsje in het franse verkeer in het gareel moest houden !
Het is tot nu toe heel de week rond de 25 graden geweest, het was dus lekker weer voor de speeltuin!




Vandaag hebben we 's ochtends brood gebakken, en ik heb weer één van Lou's rare eetgewoontes ontdekt, ze eet namelijk chips als ontbijt, rouw pizzadeeg als tussendoortjes,ze drinkt ketchup uit de fles, en nu eet ze ook al bloem( ik snap niet dat je het wegkrijgt). 's Middags kwamen Simon en Clara hier spelen. Behalve dat ik zo ongeveer 10 rondjes rond het huis moest hardlopen omdat dat een grappig spelletje was heb ik een makkelijk dagje gehad omdat ik de hele middag in de zon kon zitten en toe kon kijken!


Lou heeft me trouwens een nieuwe naam gegeven omdat Willemijn en te moeilijk is en te lang is, namelijk Vivi! Als je je afvraagt waar dat vandaan komt, in Frankrijk spreken ze Willemijn uit als Vielmien of Vielmain dus vandaar die bijnaam.
Vanaf vandaag hoor ik dus hele dagen 'viviiiiii tu vieeens?'of 'Viviiii que est-ce que tu faaait? haha

bisous!



2 opmerkingen:

  1. Viviiii nom de Dieu, merde, trottoir, toilet, baguette avec pomme, haute couture, bonbon, funeste caissière.

    BeantwoordenVerwijderen