zondag 21 oktober 2012

La vie quotidienne

Bonjour! de laatste week is nogal snel gegaan, ik had bijna geen tijd om foto's te maken of om mijn blog bij te werken. Vrijdag ben ik met het gezin naar een museum geweest waar de moeder ook heeft gewerkt, het was een soort park met allemaal soorten planten en kruiden die je kan eten. We hebben daarna in een restaurant gegeten (het restaurant van het museum) en dat was erg lekker!

Donderdag ben ik met Lou naar het theater geweest, het was een dansvoorstelling met moderne dans voor kinderen en voor volwassenen ( gelukkig!). Omdat het ook voor kinderen was kwamen er hele klassen van basisscholen naar de voorstelling kijken, wel 600 kinderen! Op een of andere manier dachten ze allemaal dat ik ook een maitresse( lerares) was en kreeg ik allemaal verhalen te horen van waar ze woonden, wat ze gister hadden gedaan, naar welke kerk ze gingen (??) etc. Dit was wel heel grappig want ze hadden niet helemaal door dat ik niet frans was, en dat ik de helft van hun interessante verhalen niet helemaal begreep! Dus ze bleven maar doorratelen haha!


Woensdag kwam Simon met Lou spelen, en hebben ze de bank omgetoverd tot de ark van noah! Alle knuffels werden naar beneden gehaald en werden op de boot ( de bank) gezet. 's Middags kwam ook een pakketje van thuis aan met een kilo kruidnootjes en wat vergeten spullen! Ook zat er vruchtenhagel in en die is ook al helemaal ingeburgerd hier.

Hier is ook nog een filmpje van de wekelijkse dansoptredens, Clara die kwam spelen en Lutèce die haar eerste echte eten krijgt!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten