maandag 25 februari 2013

Familie, vroege lente en speeltuinsessies

Zo, alweer een tijdje geleden! Er is de laatste tijd redelijk wat gebeurd, en vooral leuke dingen! :)

Heb sinds een ( altijd te ) lange tijd weer met mijn zus en nichtjes geskyped, had even een printscreen gemaakt, vond het zo schattig!

De laatste week was het zo lekker weer, we konden gewoon in een t-shirt naar buiten, en lekker bij de Garonne in het zonnetje  zitten! Heerlijk zo een paar lente-daagjes, weer helemaal opgeladen! Opeens heb je elke dag weer iets te doen, omdat 'naar de speeltuin' weer een optie is. Maar wat was er aan de hand toen ik vanmorgen mijn luikjes opende? Alles was ondergesneeuwd! Heel bizar dus, maar gelukkig geven ze volgende week weer 20 graden af haha.




Op valentijnsdag was het dan eindelijk zover, mijn ouders kwamen langs in Toulouse! Super leuk om ze alles te laten zien en weer even 'echt' bij te kunnen praten. Ze kwamen donderdagavond aan, en we zijn die avond gelijk uit eten gegaan bij een italiaans restaurant :) Heel grappig om opeens mijn ouders te zien waar ik normaal altijd loop als ik naar school ga. Het was soms zelfs moeilijk niet automatisch frans of engels te gaan praten, omdat ik hier behalve op skype nog nooit nederlands heb gesproken. ( behalve het aanleren van 'dankjewel' aan Lou, het enige nederlandse woord dat ze tot nu toe kan haha)

De volgende ochtend hadden we bij het hotel afgesproken en zijn we naar Lafayette geweest, waar je vanaf de bovenste verdieping een heel mooi uitzicht hebt! Het was heerlijk weer, het zonnetje scheen en een blauwe lucht, perfect voor een touristisch dagje in de stad dus.





Geluncht hebben we bij de Garonne, de grote rivier die door Toulouse stroomt. Normaal is het hier altijd helemaal bezaait met mensen maar nu was het heel rustig. Lekker een vers stokbroodje met tonijn en mozzarella, ik zou willen dat ze in Nederland ook zulke lekkere broodjes hadden!


Later die dag werd het alleen maar warmer, en hebben we nog lekker door de straatjes en over het capitole gelopen.




Ook zijn we nog naar Jardin Japonais geweest, een japanse tuin. Daarna hebben we de metro even genomen en zijn we naar café 'Flowers' geweest, daar hebben ze zulke lekkere taart! Nog even laat mijn verjaardag vieren dus haha ! 
Mijn 'echte' verjaardag had ik trouwens gevierd met Laura, Hannah en Lisa, in dezelfde pizzeria waar ik op donderdag met mijn ouders heb gegeten.( aan hetzelfde tafeltje haha)


's Avonds hebben we op capitole in een restaurantje gegeten, pas toen ik mijn bord kreeg kwam ik erachter dat ik daar al een keer eerder ( met Nataly) had gegeten, en toen precies hetzelfde had besteld! Het was heel lekker, daarna zijn mijn ouders weer naar het hotel gegaan en ik naar huis. Wat we zaterdag en zondag hebben gedaan volgt snel.

Ik ben trouwens een nieuwe header voor mijn blog aan het maken, dus bij de volgende post heeft mijn blog misschien een nieuw jasje! :)

tot snel!

 Liefs uit Toulouse,
Willemijn




Geen opmerkingen:

Een reactie posten