woensdag 6 februari 2013

sneeuw!

Nadat het hier in Toulouse ook een keer gesneeuwd had, en je vanuit de stad al de witte toppen van de Pyreneën kan zien ( wat trouwens heel mooi is als je daalt of opstijgt met het vliegtuig) kregen we een nieuw idee voor het weekend, naar de sneeuw! Bij het feit dat het vorige week één dag 20 graden hier was en ik zonder jas met Lou naar de speeltuin kon fietsen kan je hier in de stad niet echt op sneeuw rekenen. Maar er zijn verschillende plateaus in de Pyreneeën waarvan er een paar maar 2 uur rijden zijn! 

Zondagochtend vroeg uit bed dus, en hop in de metro om daarna met de auto naar de bergen te gaan! Ik was nog nooit wezen skiën, laat staan de bergen met zo veel sneeuw gezien dus dat was wel bijzonder! Het is zo ongeloofelijk stil en rustig als je daar op een berg staat, het enige wat je hoort is het druppen van smeltende sneeuw dat uit de bomen valt. Het was eerst niet ons plan ook te gaan skieën , maar toen we daar waren was het zo goedkoop dat we dachten, waarom ook niet?

Mijn gastmoeder had me bergschoenen ( 4 maten te groot haha) , skihandschoenen, skisokken en een skibroek geleend, wat wel heel fijn was bij het feit dat ik hier niks heb. 


We zijn nog van de slee-piste geweest, ook heel grappig!




Op de slee !




Het was heerlijk om weer even in de schone berglucht te zijn, in plaats van in de stad. En na een heel dagje voelde ik me weer helemaal opgefrist! 

tot snel! 

Liefs, Willemijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten