dinsdag 26 februari 2013

vervolg valentijnsweekend:)

Zaterdag hadden we iets vroeger afgesproken, en hebben we heerlijk in het zonnetje koffie gedronken. Zo'n lekkere 'foute' franse cappuccino, met slagroom in plaats van melk (iets wat ik natuurlijk helemaal niet erg vind). Daarna zijn we naar metrostation Carmes gelopen. Het grappige is dat ik toen opeens weer een nieuw tweedehandswinkeltjs ontdekte en heb er nog een hoedje gekocht!

 Rechts van Carmes is een leuke buurt met allemaal smalle straatjes. Het is daar verassend rustig, je hoort nauwelijks auto's terwijl het wel zo in het centrum is. Na een tijdje lopen liepen we opeens tegen een grote kerk aan, deze had ik zelf nog nooit gezien haha! Er zijn in Toulouse ontzettend veel kerken, zo veel dat je het beste om de zoveel tijd er één kan bezoeken en niet allemaal tegelijk.





Ik denk dat ik deze kerk ( vooral de binnenkant) toch wel de mooiste vind die ik tot nu toe heb gezien. 
Naast de kerk was een pleintje, waar we heerlijk in het zonnetje een ijsje hebben gegeten en van het mooie weer hebben genoten. 



's Middags zijn mijn ouders bij mij thuis geweest, mijn gastfamilie had ze uitgenodigd voor de thee. Heel leuk om ze het huis en mijn kamer enzo te laten zien. Ik dacht het heel lastig zou zijn met de taal. Mijn gastmoeder kan namelijk nauwelijks engels, maar gelukkig viel het reuze mee. 

We hebben nog even een rondje in de buurt gelopen, langs het canal du midi en het park, en zijn daarna uit eten gegaan bij een chinees restaurant. Hier had ik al eerder een keer met Hannah gegeten en het was weer heel lekker! Ik kreeg een halve ananas met daarin kip, saus en (hoe verassend) ananas. Heel lekker, en ik kon mijn stokjes-skills weer even gebruiken ( we eten hier thuis één keer per week met stokjes haha).


 Op de terugweg hebben we nog even wat op het terras gedronken, wat heel mooi was met het verlichte capitole als uitzicht. Daarna was het toch echt tijd om weer te gaan slapen, jammer genoeg had ik de laatste bus wel gemist en moest ik nog een half uurtje lopen. Een lange maar leuke dag !


De volgende ochtend hadden we bij St-Aubin afgesproken. Dat is één van de grootste en leukste markten op zondag. Door heel Toulouse zijn er op die dag markten, heel handig om boodschappen te doen en een vers stokbroodje te halen. Er staan veel muziekanten en straatartiesten en dat geeft het wel een leuk sfeertje. 
Weer scheen het zonnetje die dag en omdat we nog een hele middag hadden besloten we fietsen te huren. Deze stadsfietsen staan door heel Toulouse en kan je ook weer makkelijk op een andere plek terugzetten. Na wat ruzie met het fiets-huur-automaat kregen we het toch voor elkaar en hebben we een stukje langs het canal du midi gefietst. Daarna ook nog stukje half verdwaald en uiteindelijk weer bij de Garonne aangekomen en zo teruggefietst! 


Die avond (de laatste avond alweer!) zijn we uit eten geweest bij een italiaans restaurant. Niet dezelfde als donderdag, maar wel net zo lekker! Ze hadden er ongeloofelijk lekkere chocolademousse, daarvoor zou ik er alleen al naar terug gaan!

Een ontzettend leuk weekend dus, veel gedaan en weer even lekker de toerist (en gids haha) uitgehangen :)

Wat vinden jullie trouwens van mijn nieuwe blog-layout? :) De tekening is eindelijk af! Het was even een werk om de hem op de computer te krijgen, want een scanner hebben ze hier niet. Maar ben er heel blij mee nu! 



 Liefs, Willemijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten